La gent pateix la crisi i les vendes disminueixen. El petits comerços i grans superfícies han d'apartar-se als nous temps per poder continuar tenint un mínim de vendes. L'adaptació a que els obliga la crisi es nota molt en el sector d'alimentació. Xerrant amb Placido Julià, cap del supermercat d'El Corte Ingles Francesc Macià, afirma que aquest any la crisi passa factura però que per Nadal la gent se'n oblida i compren de forma massiva. El centre comercial ha hagut de crear noves ofertes, sobretot ens els productes amb més ventes: torrons, salmó fumat, pernil ibèric i vi. Les ofertes 2x1 o de regals addicionals amb la compra d'un producte han augmentat i n'hi han quasi un 30% més que l'any passat. També hem comentat que la marca blanca del centre, Aliada, ha incrementat les seves ventes i ja s'està posant al nivell d'altres marques. La crisi ha estat l'oportunitat per a que les marques blanques entressin en el mercat dels més venut i realment la majoria de supermercats han fet un gran aposta per aquest tipus de producte, per exemple Mercadona amb Hacendado. En aquest article de La Razón es tracta aques tema.
En resum, per Nadal la quantitat de productes que es ven fa esvair la crisi però els productes que es compren solen ser de marques més econòmiques i sovint amb ofertes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario